Kaip išlikti sveikam šaltuoju metų sezonu?

No Comments

Šaltasis metų laikotarpis – tikras išbandymas mūsų imuninei sistemai. Nusilpus organizmui, puola ligos, kamuoja nuolatinis nerimas ir nuotaikų kaita. Būnant tokios savijautos nesinori nieko kito, kaip tik ištisas dienas leisti namuose ir gydytis. Tačiau susirgimo riziką galima sumažinti. Kaipgi reikėtų keisti gyvenimo būdą ir įpročius, kad šaltuoju metų sezonu išliktume sveiki ir žvalūs?

Kokybiško maisto racionas – imuninės sistemos pagrindas

Nors šaltuoju metų laiku stinga šviežių daržovių, tačiau yra ir kitų maisto produktų, galinčių sustiprinti imuninę sistemą net tada, kai už lango šaltas ir darganas oras.
Naudingų medžiagų apstu raugintose daržovėse. Rauginti agurkai, kopūstai, česnakai, morkos ir kitos daržovės – tikras vitaminų ir mineralų šaltinis. Fermentuotose daržovėse atsiranda papildomų gerųjų bakterijų, stiprinančių imuninę sistemą ir gerinančių žarnyno veiklą. Įdomu tai, kad raugintose daržovėse probiotikų (gerųjų bakterijų) yra netgi daugiau nei bet kuriuose pieno produktuose.

Atšalus orams itin stinga vitamino D. Būtent jo trūkumas turi įtakos mūsų nuotaikų svyravimams, energijos stokai. Vasarą, kai saulės spindulių gauname daugiau, jaučiamės laimingesni ir žvalesni. Todėl, kol saulė nelepina savo spinduliais, reikėtų imtis papildomų priemonių, kad aprūpintume savo organizmą trūkstamu vitaminu. Natūralūs vitamino D šaltiniai yra menkių kepenėlėse, lašišoje, ikruose, kiaušinio trynyje ir pan. Šių maisto produktų nereikėtų pamiršti įtraukti į savo mitybos racioną šaltuoju metų laiku.

Imuninei sistemai stiprinti labai naudinga vartoti nerafinuotą įvairių rūšių aliejų, kuris normalizuoja riebalų apykaitą organizme. Nerafinuoto šalto spaudimo aliejaus pasirinkimas išties didelis: saulėgrąžų, rapsų, alyvuogių, linų sėmenų, kanapių. Vartojant skirtingos rūšies aliejų, kur kas lengviau pasiekti riebalų rūgščių omega 3–6–9 balansą organizme. Tik reikėtų prisiminti, jog gerosios nerafinuoto aliejaus savybės išsaugomos tada, kai jis yra vartojamas šaltas, pavyzdžiui, pilant ant salotų.

Fizinis aktyvumas stiprina organizmą

Aktyvus laisvalaikio praleidimas, dažnas vaikščiojimas ar intensyvus judėjimas gerina bendrą savijautos būklę. Reguliari vidutinio intensyvumo fizinė veikla suaktyvina T limfocitus, kurie atsakingi už organizmo apsaugą nuo infekcinių ligų sukėlėjų. Aktyvus laisvalaikio praleidimas gryname ore grūdina organizmą, atliekama mankšta stiprina kaulų, raumenų ir nervų sistemas. Net jeigu nesate sportininkas, energingas ir intensyvus vaikščiojimas taip pat turi teigiamos įtakos, nes taip sustiprinamos imuninės organizmo funkcijos.

Jei visgi jaučiate peršalimo ar kitų sezoninių ligų simptomus, drąsiai kreipkitės į Pašilaičių šeimos medicinos centro gydytojus, kurie nedelsdami suteiks reikiamą pagalbą.


TAPTI PACIENTU