Kaip per šventes nepersivalgyti?

No Comments

Sniego sparčiai daugėja, kalėdinės lemputės užima savo garbingas pozicijas, šlama dovanų pakavimo popierius – pasiruošimas didžiosioms metų šventėms vyksta visu pajėgumu. Laukia geros emocijos, dovanos ir daug skanaus maisto. Jau visai netrukus su artimaisiais sėsime prie 12 patiekalų padengto stalo. Kad šventės atneštų tik džiaugsmą ir praeitų be persivalgymo ir negalavimų, patariame maistu mėgautis saikingai.

Persivalgymas: pasekmės ir savipagalba

Nors persivalgymas iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti menkas negalavimas, iš tiesų jis gali sukelti rimtas komplikacijas: skrandžio, kasos ar kepenų uždegimus, kepenų dieglį, gali atsirasti opaligė. Taip pat, pablogėja bendra savijauta, svaigsta galva, pykina, jaučiamas silpnumas.

Persivalgius reikėtų suvartoti 2,5-3 litrus vandens, kuris padės sumažinti nemalonias pasekmes. Daugelis puola gerti vaistus, tačiau jų griebkitės tik tuomet, jei negalavimai nesiliauja išgėrus didelį kiekį vandens. Kitą dieną po persivalgymo valgykite mažomis porcijomis. Geriausiai tinka daržovės, pieno produktai, liesa mėsa ar žuvis. Taip pat, stenkitės praleisti pakankamai laiko gryname ore.

Kaip šventiniu laikotarpiu nepersivalgyti?

  • Pakilkite nuo stalo jausdamiesi nevisiškai sotūs. Atminkite, kad sotumas jaučiamas ne iškart, o po 20 minučių. Todėl reikėtų nustoti valgyti tuomet, kai jausitės beveik sotūs, o ne visiškai. Jeigu iškart pavalgysite iki soties, po kiek laiko gali sutrikti skrandžio veikla.
  • Laikykitės valgymo eiliškumo. Išvengti persivalgymo padės tam tikra tvarka. Nepradėkite nuo riebių, sočių patiekalų. Pradžioje valgykite vaisius, vėliau pagrindinius patiekalus. Desertą reikėtų valgyti po pertraukos. Palaukite mažiausiai 3 valandas.
  • Valgio metu negerkite. Skysčius gerkite prieš arba po valgio. Valgio metu geriau negerti, nes atsiskiedžia skrandžio sultys, todėl gali sutrikti skrandžio veikla.
  • Valgykite lėtai. Netinkamai, paskubomis sukramtytas maistas gali sukelti virškinimo sutrikimus. Lėtai valgomas maistas geriau virškinamas, organizmas ne taip apsunkinamas.
  • Judėkite. Daugelis per šventes prie stalo praleidžia bene visą dieną. Stenkitės bent truputį pajudėti: eikite pasivaikščioti ar sugalvokite judrių žaidimų.
  • Gerkite vandenį. 30 minučių prieš valgį išgerkite 1-2 stiklines vandens. Tai padės sumažinti persivalgymo riziką.