Kokią įtaką mūsų savijautai daro magnis?

No Comments

Magnis yra vienas iš svarbiausių elementų gamtoje (po deguonies, aliuminio, geležies, kalcio). Žmogaus organizmui šis elementas tiesiog būtinas, kadangi magniui pavaldūs beveik 300 fermentų, kurie dalyvauja visuose organizme vyskatnčiuose procesuose. Be magnio organizmo ląstelės negalėtų pasisavinti riebalų, baltymų, angliavandenių, taip pat B grupės vitaminų ir kalcio (kaip žinome, jei trūksta kalcio, silpnėja mūsų kaulai, genda dantys). Magnis turi kraujagysles plečiantį poveikį, t.y. mažina kraujospūdį, taip pat atpalaiduoja žarnyno ir raumenų spazmus.

Be magnio organizme negalėtų sklisti nerviniai impulsai. Jis ramina nervų sistemą, padeda mažiau stresuoti. Taip pat magnis padeda reguliuoti cukraus ir cholesterolio kiekį kraujyje, gerina cholesterolio pasišalinimą iš žarnyno.

Vertėtų kreiptis į gydytoją, jei pajutote, kad:

  • Greitai pavargstate;
  • Svaigsta galva;
  • Jaučiate apatiją;
  • Esate mieguistas;
  • Sumažėja apetitas;
  • Dažnai skauda galvą;
  • Jaučiate skausmus krūtinėje;
  • Atsiranda raumenų spazmai;
  • Sunku susikaupti.

Magnio pats organizmas pasigaminti negali, todėl jo turime gauti su maistu. Gausu magnio yra ryžiuose, žuvyje, kopūstuose, špinatuose, riešutuose, žirniuose, paprikoje, bananuose.