Patarimai atminčiai lavinti

No Comments

Atmintis – gyvybiškai svarbi žmogaus gyvenimui. Dauguma situacijų, kai kažką pamirštame, eikvoja mūsų laiką ir kelia įtampą. Pašilaičių šeimos medicinos centro specialistai teigia, kad jeigu viską prisiminti tampa vis sunkiau, pirmiausia reikėtų permąstyti savo įpročius. Jie taip pat ragina nepamiršti, kad atminties lavinimui būtinas atkaklumas bei nuolatinis darbas ir dalinasi naudingais patarimais.

Nemažai lemia įpročiai

Seniai įrodyta, kad miegas turi didžiulę įtaką mūsų atminčiai ir ją įtvirtina – miego metu trumpalaikiai prisiminimai sustiprinami ir paverčiami ilgalaikiais. Tuo tarpu trūkstant miego, atmintis prastėja.

Kitas svarbus mūsų atminčiai veiksnys – fizinis aktyvumas. Tyrimais įrodyta, kad reguliari fizinė veikla būtina ne tik bendrai fizinei bei psichinei žmogaus sveikatai, ji labai naudinga smegenims ir gali padėti pagerinti atmintį bet kokio amžiaus žmonėms, pradedant vaikais ir baigiant senoliais. Remiantis tyrimų duomenimis, sportas skatina neuroapsauginių baltymų sekreciją ir neuronų augimą bei vystymąsi, o tai padeda palaikyti sveiką smegenų būklę. Taip pat teigiama, kad reguliarus fizinis krūvis vidutinio amžiaus žmonėms ženkliai sumažina demencijos išsivystymo riziką vėlesniame amžiuje.

Norint turėti gerą atmintį, reikėtų nepamiršti lavinti smegenis. Tam puikiai tinka kryžiažodžiai, žodžių ar vaizdų prisiminimo žaidimai, atminties lavinimui skirtos mobiliųjų telefonų programos.

Susikaupimas ir dėmesio koncentracija

Įsiminimo kokybei taip pat svarbu ir gebėjimas susikaupti ir sukoncentruoti dėmesį. Dėl blaškymosi ir dėmesio nesukoncentravimo, informacija dažnai neįsimenama arba pamirštama kažką padaryti. Norint sutelkti dėmesį, kaip ir darant bet ką kita, reikia praktikuotis. Svarbu yra išmokti nurimti ir susikoncentruoti į esamą akimirką.

Specialistai pataria vengti vienu metu dirbti kelis darbus, nes taip išblaškomas dėmesys ir neįsimenama informacija. Žmonių smegenys vienu metu gali susitelkti tik į vieną dalyką. Jei imamės kelių darbų vienu metu, mūsų dėmesys šokinėja nuo vieno dalyko prie kito. Todėl vienu metu bandydami nudirbti daug darbų, dirbame labai neproduktyviai. Tyrimais įrodyta, kad vienu metu dirbant kelis darbus, jie padaromi dvigubai lėčiau, taip pat 50 proc. padidėja klaidų tikimybė. Jeigu kalbama telefonu, tuo pačiu metu nereikėtų naršyti socialiniuose tinkluose ir užsiimti kitais darbais. Vienu metu susitelkiant į vieną dalyką, koncentracija treniruojama. Tyrimų duomenimis, koncentraciją treniruojant bent valandą per dieną, ji tampa įpročiu.

Kartojimas

Visiems žinomas posakis, kad kartojimas yra mokslų motina. Jis puikiai tinka ir atminties lavinimui. Tyrimais įrodyta, kad geriausi rezultatai pasiekiami tuomet, kai įsiminta informacija pakartojama kas tam tikrą laiką. Pirmiausiai informaciją rekomenduojama pakartoti kas valandą, tuomet – kartą per dieną, vėliau po savaitės, mėnesio, pusės metų. Tokiu būdu informacija neišgaruoja iš galvos ir įsimenama visam laikui.

Vizualizacijos ir asociacijos

Lavinti atmintį padeda ir vizualizacijos bei asociacijos. Norint įsiminti tarpusavyje nesusijusios informacijos seką, pirmiausia reikia ją paversti vaizdais ir taip susieti nesusijusios informacijos dalis. Jeigu, pavyzdžiui, reikia įsiminti kažkokią datą, kurios, tarkime, trys paskutiniai skaitmenys siejasi su automobilio numeriais, tai galima susieti. Įrodyta, kad mūsų atminties lavinimas labai susijęs su vaizduotės gebėjimais.

Vidiniai įsitikinimai

Tyrimais įrodyta, kad mūsų atminties efektyvumas iš dalies priklauso nuo mūsų vidinių įsitikinimų. Jei kartojate, kad esate iš tų, kurie viską pamiršta, tai visada ir pamiršite, jeigu galvojate, kad jūsų atmintis prasta, tada ji ir bus prastesnė nei galėtų būti. Jeigu manysite, kad Jūsų galimybės ribotos, tuomet jos tokios ir bus. O jeigu keisite požiūrį ir stiprinsite norą įsisavinti informaciją, jums tikrai tai pavyks.

Pašilaičių šeimos medicinos centro specialistai pabrėžia, kad atminties lavinimas naudingas ne tik besimokantiems. Kiekvienam žmogui tai gali būti viena iš smegenų mankštos formų, padedančių išlaikyti protinį darbingumą.
Nerimaujate dėl atminties sutrikimų? Pašilaičių šeimos medicinos centro gydytojai laukia Jūsų pasiruošę Jums padėti!


TAPTI PACIENTU