Velykiniai margučiai – ne tik gražūs, bet ir maistingi

No Comments

Iki Velykų likus mažiau nei savaitei, visi ne tik planuoja susitikimus su artimaisiais, bet ir ima svarstyti kaip puošti namus ar ką padėti ant šventinio vaišių stalo. Dauguma Velykų neįsivaizduoja be šios šventės simbolio – margučių. Pastebima, kad prieš Velykas kiaušinių pardavimai išauga beveik 2,5 karto. Tačiau svarbu paminėti, kad kiaušinius derėtų ne tik marginti ar ridenti, bet ir valgyti – specialistai sutaria, kad kiaušiniai yra itin turtingi savo maistinėmis savybėmis.

Nepaprasta kiaušinių nauda sveikatai

Kiaušiniuose yra net 13 skirtingų vitaminų ir nepaprastai daug baltymų bei gerųjų riebalų, todėl jie naudingi visoms organizmo sistemoms. Sklando mitas, kad derėtų valgyti tik kiaušinio baltymą, tačiau trynyje gausu geležies, lengvai pasisavinamo kalcio, cinko, biotino ir vitamino B12. Be to, tai, jog kiaušinio trynys didina cholesterolį, tėra mitas. Taigi, jeigu norite pajusti kiaušinių teikiamą naudą, jokiu būdu neišmeskite trynio.

Kiaušiniai puikiai tinka lieknėjantiems ar antsvorio turintiems žmonėms, nes turi labai mažai kalorijų. Be to, kiaušinio baltymas yra itin lengvai įsisavinamas organizmo ir padeda atstatyti raumeninę masę, tad juos rekomenduojama valgyti sportuojantiems. Kiaušinių valgymas gali padėti ne tik pagerinti sveikatą, bet ir apsisaugoti nuo įvairių susirgimų – akių, širdies ir kraujagyslių ligų, taip pat teigiama, kad kasdien į savo racioną įtraukiant bent po vieną kiaušinį, sumažinsite insulto riziką.

Jeigu svarstote kaip ruošti kiaušinius – virti ar kepti, mitybos specialistai teigia, kad aukštos temperatūros paveiktas baltymas praranda dalį savo maistinės vertės, tad patariama dažniau rinktis virtą kiaušinį o ne kepti kiaušinienę ar omletą.

Naudingi tiek vaikams, tiek suaugusiems

Gydytojai pabrėžia, kad kiaušiniai itin naudingi jaunam, augančiam organizmui. Bet kurio amžiaus vaikams galima valgyti tiek kietai, tiek minkštai virtus kiaušinius. Mitybos specialistų teigimu, joks kitas produktas neturi tiek organizmui reikalingų ir augimą bei smegenų vystymąsi skatinančių medžiagų, todėl kiaušinius būtina valgyti tiek vaikams, tiek paaugliams. Kiaušinius į mitybos racioną įtraukti galima jau nuo devinto kūdikio gyvenimo mėnesio.

Jeigu Jums daugiau nei 45 metai ir jei skundžiatės padidėjusiu kraujospūdžiu, atsidūrę prie Velykinio stalo būtinai suvalgykite bent keletą kiaušinių. Remiantis naujausių mokslinių tyrimų duomenimis, kiaušinių baltymai padeda stabilizuoti kraujospūdį netgi geriau negu kai kurie tam skirti vaistai. Taip pat pastebima, kad kiaušiniai padeda palaikyti reikiamą cukraus kiekį kraujyje ir sumažinti cholesterolio lygį. Be to, nuolat valgant kiaušinius pagerėja atmintis ir gebėjimas sutelkti dėmesį, o tai itin aktualu vyresniame amžiuje.

Taigi, kiaušinių teikiama nauda mūsų organizmui – akivaizdi ir nepamatuojama, tad būtų idealu, jei juos valgytumėte ne tik per Velykas, o bent jau keletą kartų per savaitę.

REKOMENDUOJAMI GYDYTOJAI

Rasa Šėrienė

Šeimos gydytoja

Eglė Galgauskienė

Šeimos gydytoja

Sonata Noreikienė

Šeimos gydytoja

Viktorija Pavydienė

Šeimos gydytoja, vaikų gydytoja